Mittwoch, November 01, 2006

PIRASA DOLMASI


Yazin biz tatildeyken Almanya bayat et skandali ile bir süre calkalanmis. Et ile ilgili devamli olumsuz olaylar gelistikce kasaplar da yeni yollar ariyorlar müsteri kaybetmemek icin. Bizim kasap ta cok güzel, kücük bir kitapcik hazirlamis.Et cesitlerinin hazirlanisi ile ilgili tarifler ve yanina yakisacak salata veya sebzeler gösterilmis. Iste bu sebzelerden biri de pirasa idi. Pirinc ile dolma halinde sunulmus, degisik bir sunum diye düsündüm.
Pirasa sarmasini daha önce bir arkadasta yemistim. Tadi hosuma gitse de isi cok gelmisti bana. Pirasa dolmasi bence sarmanin daha kolay bir alternatifi. Icine pirinc ve bol miktarda yesil ot (maydanoz, dereotu) konuluyor, ben tariften ayri bir de kuru nane ekledim. Sonra ici bosaltilmis pirasalari bu malzeme ile doldurdum. Yag ,limon ve su ekledikten sonra üzerini kapatip firina koydum, servis yapmadan önce biraz da üzeri acik pisirdim.
Yemek güzeldi, fakat ertesi güne iki adet kalmisti ki onlar harikaydi. Bundan sonra pirasa dolmasi bizde zeytinyagli meze olarak hazirlanacak!

8 Kommentare:

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... hat gesagt…

Merhaba canım pırasa dolmasının bu şekli daha hoşuma gitti hem daha kolay hem de lezzetli oluyor galiba. Güzelde görünüyor ellerine sağlık. Hoşça kal.

tata hat gesagt…

Sevgili Perihan, resim biraz renksiz gibi, fakat tadi bizim de cok hosumuza gitti.
Sevgiler

Anonym hat gesagt…

Sevgili Tata,

Cok guzel bir fikir, pirasa sevmeyenlere degisik bir alternatif olabilir.

opuyorum
ML

tata hat gesagt…

Sevgili ML, hele soguk olarak bol limonlu ve naneli, gercekten güzel oldu.
Öpüyorum

munevver hat gesagt…

Tatacığım,pırasa dolması benim en sevdiğim yemeklerden.Ama ben kıymalı ve terbiyeli yapıyordum. Şimdi de bu haline özendim.Ben de bu şekilde deniyeceğim.Eline sağlık....
nanelimon.

tata hat gesagt…

Münevver'cigim, bu tarif zaten etin yanina verilmisti. Fakat kiymali da fena fikir degil hani!

tugce:-) hat gesagt…

pırasaya bayılırm ama dolmasını hiç denememiştim, zaten zeytinyağlıyı her zaman etliye tercih ederim. ne güzel fikir. dolapta da pırasalar var. sayende leziz dolmalara dönüşecekler

tata hat gesagt…

Sevgılı Tuğçe gerçekten de cok güzel meze oldular bız aılece çok begendık.
Sevgıler