Dienstag, Februar 06, 2007

BÖREK


Bu benim Israil Böregim. Tarifini Israilli bir arakadasimdan aldigimdan ismini de öyle koydum.
Arkadasimla ayri sehirlerde yasadigimizdan senede bir iki defa ancak bulusabiliyoruz. Onlari her ziyaret ettigimizde de bu böregi yapar. Bu sene ben de evde deneyeyim dedim, ortaya iki ayri sekil cikti. Ilk resim benim yaptigim, alt resim arkadasimin yaptigi. Tarife pek sadik kalamadim galiba...
Yapilisi milföy hamuruna benziyor. Yani arada bir tereyagla sivaniyor, fakat onun kadar yumusak olmuyor.
Malzemelerine gelince:
3 su bardagi un
3 yemek kasigi sivi yag
2 yemek kasigi sirke
bir tutam tuz
hepsi iyice karistirilir ve 1 su bardagi ilik su yavas yavas hamura eklenir, hamur devamli yogurulur.
Iyice yogurulan hamur temiz bir mutfak bezine sarilir ve oda sicakliginda yarim saat dinlendirilir.
Daha sonra hamur merdane ile acilir ve tereyag sürülür, tekrar katlanir ve merdane ile hafif acilir. Biraz daha tereyag sürülüp katlanir, strecfolyoya ve mutfak bezine sarilip buzdolabina konulur.
Arkadasim iki gün beklettikten sonra patatesli icini hazirlayip, böregi yapiyor. Ben bir gün bekletip tekrar tereyagli islemi yapip, buzdolabina koydum. Bir gün daha bekletip kiymali ic hazirlayip böregimi yaptim.
Kücük cocuklu misafirlerim vardi, benim büyük cocuklarla beraber cabucak bitiriverdiler. Bu iyi bir alamet midir?

2 Kommentare:

munevver hat gesagt…

Tatacığım,hazır milföy hamurlarını kullanamıyorum.İçine nasıl yağ koydular diye..Benzer bir tarif de bende var,ama seninki daha kolay geldi.Senin tarifini kullanacağım bundan sonra.Eline sağlık.

Oğullarına hiç şaşırmadım.Ayni durum bizde de söz konusu.Akşam misafir vardı.Yaptığım börek bu güne de kalsın dedim,gece yemişler....
Sağ olsunlar da yesinler tabii..
Öpüyorum seni..Nanelimon..

tata hat gesagt…

Sevgili Münevver, ben de hazir milföy hamurlarini cok sevmiyorum, agzimda sanki yag tadi kaliyor. Israil böregimde yagin miktarini da kendin ayarlayabiliyorsun.
Sevgiler