Montag, Juli 10, 2006

LIMONLU DONDURMA


Disarida oturup dondurma yemeyi seviyorum. Öyle elimde külah gezmeyi hic sevmem, önüme gelecek süslü bir tabak, yanimda da hossohbet biri olacak; hem konusacagiz hem yiyecegiz. Tabii bu arada bildik bir dondurmaci olacak, heryerde de yemem dondurma. Münih'te bir dondurmacim, Izmir'de bir dondurmacim, Cesme'de bir dondurmacim var. Gecenlerde arkadaslarda gecirdigimiz güzel bir raklet partisinden sonra dondurmaciya gittik. Ben her zamanki gibi kavunlu dondurmami ismarladim. Limon, kavun, krem santi ve taze kavun dilimlerinden olusan sahane bir tat.....idi, agzima limonlu dondurma gelinceye kadar. Tatli kavundan sonra öyle eksi geldi ki tadi tüm keyfimi kacirdi. Neyse ki sohbet tatli idi, geceyi kurtardik.
Fakat aklim takildi bir defa limonlu dondurmaya. Genc kizken yazdigim bir tarifim var, onu yaptim evde ertesi gün. Sizlerle de paylasayim istedim.
1 su bardagi süt
2 cay kasigi limon kabugu rendesi
1/4 su bardagi limon suyu
3/4 su bardagi seker
1 su bardagi krem santi (sevincten)
Tarifte aynen öyle yazmisim. Dogru ya biz eskiden krem santiyi evde yapmazdik. Pastaneye gider alirdik. Bize de en yakin Alsancak'taki Sevinc Pastanesiydi. Bu nedenle krem santinin yanina sevincten diye yazmisim.
Krem santi haric tüm malzemeler bir kapta, seker eriyene dek karistirilir.
Krem santi iyice cirpilir. (Ben taze krema alip, kendim cirpiyorum)
Krem santi, sütlü karisima yavasca eklenir ve hepsi iyice karistirilir.
Dondurucuya koyabileceginiz bir kaba dökülür ve dondurulur.
Harika bir tat! Bir daha kavunlu dondurmaya koydurtmam artik limonlu, benim evdeki cok daha güzel. Acaba kendi limonlumu götürsem kabul ederler mi?

24 Kommentare:

Oya Kayacan hat gesagt…

Dondurmada hep meyvelidir tercihim. Kucukken mahalle dondurmacimiz, Cevat Beydi galiba, 'donduuuurmaaaam kaymaaaaak' diye geçerdi. Yanında ya limon olurdu ya vişne ya da çilek. Ben hep kaymaksiz alirdim. Limonu cok severim de sutle yapildigini bilmem. Bos zamanda denenecektir. Ellerine saglik.

sarah hat gesagt…

Ellerine saglik sevgili Tata, Cesmenin dondurmasi gibi guzel oldu mu? artik dondurmalar senden demek :)))))

sarah

tata hat gesagt…

Sevgili Oya Kayacan, ben de ilk kez tarifi aldigimda cekinmistim, hani süt-limon keser falan. Hic te birsey olmuyor, cok cici yakisiyorlar.

tata hat gesagt…
Der Kommentar wurde von einem Blog-Administrator entfernt.
tata hat gesagt…

Sevgili Sarah, Cesmenin dondurmasi ayri, örnegin karadut! Fakat sana limonlu yaparim, cok cabuk oluyor!

allevk hat gesagt…

selam tata,
dondurmayı ben de severim hele süslü püslü olursa bayılırım . geçen gün bir tv programında izledim bir tarif vardı süper görünüyordu sana da anlatayım nasıl yaptıklarını.
birbirine yapışık halde satılan acıbadem kurabiyesini ortadan bölüp 2 yane yarım yaptılar. (izmir'den bilirsin ben hep 06 past. alırdım diyet öncesi)
3 tane şeftalinin kabuklarını soyup dilim dilim kestiler.çok az tereyağ ile kavurdular 5 dak. kadar.sonra üzerine 2 yk kadar esmer şeker ekleyip karamelize yaptılar.en son yarım halde olan acıbadem kurabiyenin üzerine vanilyalı dondurma koyup, üzerinede şeftaliden eklediler. görüntüsü süperdi. dene istersen.

gastronot hat gesagt…

Sevgili tata,
Yine aldın beni İzmir'e götürdün. Kendimi bir Cumartesi günü, Sevinç'in önünde arkadaşlarımı beklerken hayal ettim. Hala öyle olmaz mı? İnsanlar hep Sevinç'in önünde buluşmaz mı?
Bir de karşısındaki Fil Pizza'da hayatımın ilk pizzasını yediğim günü hatırlıyorum. Küçüktüm, adını beğendiğim için ançuezli istemiştim. Gele gele balıklı bir pizza geldi. Ama olsun, her ne kadar bir daha asla ançuezli pizza yemesem de, o ilk pizzanın tadını ve keyfini asla unutamadım. Sonra Kıbrıs Şehitlerinde bir sağ, bir sol atılan turlar, Efes pastanesinin Sunday'i... Lozan'in sahlebi. Hep yemek hep yemek : )
Sevgiyle öpüyorum, iyi ki varsın.
bahar

Anonym hat gesagt…

Ellerine saglik Tata, hep kendim dondurma yapmak istemisimdir ama bir türlü kismet olmadi. Senin tarifinle ilk dondurmami yapacagim bu gidisle.
Sevgilerimle

tata hat gesagt…

Sevgili Alev, mutlaka denerim, cünkü malzemeler hep sevdigim seylerden. Zaten keten helvanin arasinda da severim dondurma...simdi de hava öyle sicak ki, olsa da yesem. Care yok bu hafta yine dondurma yapmali!

tata hat gesagt…

Sevgili Bahar, benim seni alip Izmir'e götürmeme gerek yok, bu bir hastalik. "Hersey seni bana hatirlatiyor" diyor ya sarki, 'Iste öyle bir sey'. Ne tuhaf burada sahane dondurmalar var, fakat Efes'inki gibi sundey yapabilen yok!
Sevgiler. Ikizler de sahane cikmis cok cok öpüyorum!

tata hat gesagt…

Sevgili Özgül, benim mutfakta gecirecek cok vaktim olmuyor, bizim evde mutfak aleti alma yasagi da var birkac yildir (onu da bir vesileyle anlatirim), bu nedenle makinesiz, elde yapilan bu kolay tarifi yaptim, cok güzel oluyor.
Sevgiler

Tijen hat gesagt…

aklima ne geldi tata,
geçen gün ankara'da mado'ya gittik evcek. minik maya hanim da geldi ama annesi ona dondurma vermedi. yani sonradan süt seklinde verdi.
listede bir dondurma vardi adi ne biliyor musun? 'franboğazlı dondurma'
çok güldüm.
neyse, hurmali dondurma bile vardi, bir hurmasever olarak denedim ama begenmedim. ama dün ayvalik'ta yedigim sakizli dondurmayi anlatmaya sözcük bulamiyorum!
tijen

tata hat gesagt…

Sevgili Tijen, gercekten de güzel bogmuslar dondurmayi. Cok Hos!
Burada da cok cesitler deniyorlar, televizyonda avokadolu dondurma gördüm, mantigima yatti, gelecek hafta gidip deneyecegim, sonucu bildiririm.
Fakat ben de Cesmedeki sakizliyi özlemle bekliyorum...az kaldi!
Sevgiyle öpüyorum, yolun düsse de görüsebilsek!

Papatya hat gesagt…

Sevgili Tata,
önceki gün ufak bir kutlama için biraz dondurma almıştık. Biraz önce Mayayı yatırıp, kendime de biraz kahvelisinden koyup geçtim bilgisayarın başına. Bakalım kim ne yapmış diyerek... Bir bakarım, Tatacım da dondurma yapmış, hem de limonlu! Tadını çok severim ama hiç yapmadım limonlusunu. Bu sene çilekli ve yogurtlu yaptım. Tabi ki o kadarla kalmadık, diğer zamanlarda dışardan aldık :) Senin tarifini de denemek isterim, nasılsa içinde çiğ yumurta ya da jelatin yok. Ellerine sağlık! (Ayrıca, haklısın, galiba ben de buradaki dondurmacımı buldum ;-)

tata hat gesagt…

Sevgili Papatya, ben bu sene cilekli yapamadim. Simdilik limonludayim. Fakat hafta sonu icin aklimda vanilyali var, bir de Estelle'in kahveli dondurmasini denemek istiyorum.
Sevgiler

vintage biscuit hat gesagt…

limonlu herseyy superrrrrrrr
bayilirim !!!

Nesrin DERİNKUYU hat gesagt…

Dondurmayada bayılırım :))

Anonym hat gesagt…

harika olmuşş ellerine sağlık hemen yapıyorum

tata hat gesagt…

Sevgili biscuitim, sen limonlulari sev, ben de senin eteklerine bayildim.

Sevgili Wildrose, hele bir de yazsa dondurmaya bayilmayan var mi?

Sevgili Dilek, afiyet olsun!

munevver hat gesagt…

Sevgili Tata,geldim,ne göreyim?Limonlu dondurma.Yapmasam ayıp olur.Acaba kutudaki kremayı kullansam olur mu?Bende başka bir tarif var.Seninki daha pratik.Eline sağlık.

Anonym hat gesagt…

Sevgili Tata;
tarifin çok aklıma yattı.Daha önce evde hiç dondurma yapmadım.Bu tarifi mutlaka yapmak istiyorum,hoşçakal:)

tata hat gesagt…

Sevgili Münevver ve sevgili Beyhan, sevindim döndügünüze.
Ben babamin aniden rahatsizlanmasi üzerine dört gün icin Izmire gidip geldim. Bu nedenle bu aralar bloglara bakamiyorum. Sevgiyle kalin.

munevver hat gesagt…

Tatacım,çok geçmiş olsun.Şifalar diliyorum babana.Sağlıkla kalın.

Anonym hat gesagt…

ellerine sağlık
çok güzel bir tarif en kısa zamande denicem sevgiler