Montag, Juli 03, 2006

LIMONLU KEK

Limonlu günlerim basladi. Havanin sicakligindan mi, vücudun ihtiyacindan mi bilemeyecegim ama limonlu tarifler bu ara favorim.
Önce Semaver'de Limonlu Hashasli Topkekleri kesfettim ve hemen imalata gectim. Maalesef fotograflarini cekmeye vakit kalmadan yarisini oglum arkadasina giderken, diger yarisini da ben arkadasa sabah kahvesine giderken götürdük.
Ormanda arkadasimla yürüyüs yaparken laf limonlu tariflere geldi, "bende bir tarif var, tam yazlik" dedi. Aldim tarifi, girdim mutfaga ve bu cikti ortaya.

175 gr. tereyag
200 gr. seker
3 adet yumurta
1 adet limonun suyu
2 adet limon kabugunun rendesi
200 gr. un
100 gr. nisasta
1/2 paket krem tartar (kabartma tozu)
1/2 fincan süt

Üzeri icin: 200 gr. pudra sekeri ve 1 adet limonun suyu

Tereyag, seker, yumurtalar ve limon suyu 10 dakika iyice cirpilir.
Un, nisasta, kabartma tozu ve limon kabugu rendesi eklenir.
Karistirirken yavasca süt ilave edilir ve hamur uzun kaliba dökülür.
200 derecede pisirilir.

Pudra sekeri ile limon suyu iyice karistirilir ve ilik kekin üzerine sürülür.
Afiyet olsun.

11 Kommentare:

allevk hat gesagt…

selam tata,
limonlu kek benim favorimdir.Zayıflamayı becerebilirsem kesin deneyeceğim. Br dilim de benim için yermisin?

munevver hat gesagt…

Tatacım,bana 'limonlu bu ' de ,ne dersen de....Limonlu her şeyi seviyorum.Eline sağlık.Kim bilir nasıl güzel kokmuştur?

tata hat gesagt…

Sevgili allevk, biraz daha sabir, su aralar bu kekler sana göre degil. Ben zaten en cogunu yemistim kekin, bir kismi da senin adina olsun.

Sevgili Münevver, sen zaten nane, limonsun. Dün de bir limonlu dondurma yaptim, agzina layik! Tarif yakinda.

Anonym hat gesagt…

Sevgili Tata,

Benimde buna benzer bir tarifim var, fakat nisastasiz, ve de glasuru yok, bir aralar cok yapardim, simdi kilolara dikkat ettigimizden keklere ara verdik.

Ellerine saglik

ML

tata hat gesagt…

Ben de limon krizlerine girinceye dek hic kek yapmadim, simdi yine basladim.
Cok öpüyorum.

evcilkedi hat gesagt…

Limonlu tatlar hem serinletici hem de adeta canlandirici degil mi? Limon kokan herseyi ben de severim, bu kek de cok guzel gorunuyor. Ellerine saglik, diger limonlu tariflerini de bizimle paylasmani bekliyorum Tata:-) Sevgiler

tata hat gesagt…

Tesekkürler Tülin. Gercekten de limonlu tatlar sanirim yaz icin ideal.

Estelle Tracy hat gesagt…

Ben limon çok severim, eline saglik. Bugün kirazla kek canim çekti ama, limonlu kek baska sefere :) Optüm!!

tata hat gesagt…

Bu limonlu keki cok seveceksin, fakat belki biraz yagini azaltabilirsin, ben de bir daha sefere daha az yag koyacagim.
Öptüm!

Anonym hat gesagt…

Ellerine saglik Tata, siteme yazmissin öylelikle kesfettim Siteni tariflerin cok hosuma gitti. Limonlu tadlara bende bayilirim.
Sevgilerimle

tata hat gesagt…

Hosgeldin Özgül, ben de özellikle senin likörlerinin takipcisiyim. Ellerine saglik! Pancarli salata da sahane oldu, tesekkürler.