Freitag, Juni 29, 2007

MÜRVER CICEKLERI




Dün sevgili Gül (damak tadi) mesaj birakmis, "yeni birseyler yazmayinca merak ediyor insan" demis. Merak edilecek bir durum yok, hemen yeni resimlerle haberlere devam.
Mürver cicekleri bu yil da o güzelim bembeyaz ciceklerini actilar, yürüyüs yollarimizi süslediler bahar boyunca. Ben onlari hep dallarinda seyrettim bu yil, toplamadim. Tabii toplayanlar ve satisa sunanlar oldu. Ben de bu yil onlari denemek istedim.
Ilki, panayirda mürver ciceginden yaptigi sampanyalari satan yasli bir bey. Hem beyaz, hem kirmizi renkte vardi, bu da icine kattigi sarabin renginden kaynaklaniyormus. Arkadasimla beyazini denedik, bizi biraz fazla merakli bulmus olacak ki, kirmizidan da denetti. Biz beyazinda karar kildik, siselerimizi yüklendik. Özellikle buz gibi icimi yaz aksamlari icin ideal.
Ikincisi de, yine panayirda tanidigim orta yasli bir bayan. Hemen hemen dogada yetisen her bitkiden caylar hazirliyor. Cogunu zaten taniyordum, tanimadiklarim hakkinda sohbet ettik, hangi bitkinin hangi rahatsizliga iyi geldigi konusunda bir konusma dinledim ve bazilarini denemek üzere satin aldim. Mürver ciceginin kurutulmusunu da bu sekilde denemis oldum. Icimi güzel bir cay oluyor. Özellikle kis aylarindaki üsütmelere karsi birebir.
Evet, böylece bir yazlik, bir kisllik icecegimiz oldu mürver ciceklerinden.

19 Kommentare:

Tuba hat gesagt…

Valla sevgili Tata, ben de seni merak etmistim. iyi olduguna sevindim. Murver ciceginden sampanya? Denemek lazim. Sevgilerimle..

tata hat gesagt…

Tuba'cigim, ben de epeydir senden haber alamamistim.
Sevgiler

daimamutfak hat gesagt…

Tatac�m merhaba geldimmmm.
M�rver �i�e�ini ikl kez duyuyorum.Bu birazda �hlamuram� benziyor? resimlerine bakt�mda bana �hlamuru �agr�st�rd�.Cay�n rengide ayn� o.A�ac�n yap�s�da benziyor.Bana az�c�k anlatsana l�tfen.Bilemedim kendimede �imdi k�zd�m �ok.,,,sevgilerle

DAMLA hat gesagt…
Der Kommentar wurde von einem Blog-Administrator entfernt.
Anonym hat gesagt…

Tata'c�m,bak benim gibi Tuba'da seni merak etmi�..))
M�rver �ice�inden �ampanya'y� bende ilk kez g�r�yorum,�ok enteresan geldi bana da can�m.
Keyifli g�nler diliyorum sizlere can�m Tatam benim,sen hep mutlu ol..

Sevgiyle kal�n..

tata hat gesagt…

Sevgili Neriman, mürver ciceginin pek ilgisi yok ihlamurla. Önce resimdeki gibi kocaman beyaz cicekler aciyor, sonra da bunlar kirmizi taneciklere dönüsüyor. Kirmizi taneciklerden de harika bir meyve suyu elde ediliyor ki o da özellikle kis aylarindaki üsütmelere karsi cok iyi geliyor.
Sevgiler

tata hat gesagt…

Sevgili Gül, cok hos icimi olan, serinletici bir icecek bu sampanya. Belki bir gün buralarda icme firsatin olur.
Sevgiler

Anonym hat gesagt…

Benimde www.afyonyemekleri.com yöresel yemek tariflerim var değerli yorumlarınızı beklerim.

Hülya YILMAZ hat gesagt…

Tata'cım tesadüfe bak. bugün bir komşum oğlu için bağışıklık sistemini güçlendirici bitkisel bir ilaç almış. Ben de içindekileri okudum ve mürverden bahsediyordu.
Çiçeğini hiç görmemiştim. Şarabı da çok merak ettim...

tata hat gesagt…

Sevgili Hülya, ben de cocuklar kücükken suyunu icirirdim, özellikle kis aylarinda. Fakat suyu ciceklerinden degil, meyvesinden yapiliyor. Gecen gün de biberiye ile ilgili bir mail göndermis arkadasim, tabiyat sagligimiz icin öyle bitkilerle donanmis ki hayret ediyor insan!
Sevgiler

daimamutfak hat gesagt…

Sevgili tata,
Mürver çayı yapmışşsın.Bende buzlu vişne suyu ikram edeyim sana.

tata hat gesagt…

Sagol Neriman'cigim, seve seve gelir, icerim.
Sevgiler

Oya Kayacan hat gesagt…

Mürverciler ailesine sen de katıldın Tata. Ben yine hazıra kondum bu yıl. Kocaman bir şişe şurubum var, Mine'den gelme ve de olayı gittikçe geliştirip aklıma gelen her yere ilave ediyorum. Öptüm.

tata hat gesagt…

Evet, sevgili Oya, bu sene ben de hazira konanlardanim, o da güzel. Simdi cicekler bitti, yakinda meyvelerini toplayip suyunu hazirlamaya baslarlar. Bir ara onun da resmini koyarim, icimi cok güzeldir!
Sevgiler

Leziz Tarifler hat gesagt…

Tata'cım,

Mürver deyince aklıma Ikea da satılan mürver şurubu geldi. Rengi kıpkırmızı idi. Tadı da oldukça hoştu, sulandırıp, buz ilavesiyle içtik. Üzerinde sağlık için faydalı olduğu da yazılıydı. İsveç'in meşhur şuruplarındamış mürver şurubu.
Ben içkide kullandım, su, buz, votka ve mürver şurubu ile bir çeşit kokteyl yarattım. Arkadaşlar çok beğendiler. Sevgiler..

tata hat gesagt…

Feyhan'cigim, biz de meyve suyu olarak taniyoruz ve rengi koyu kirmizidir. Icki ile karistirmadim hic, deneyelim bakalim.
Sevgiler

Anonym hat gesagt…
Der Kommentar wurde von einem Blog-Administrator entfernt.
munevver hat gesagt…

Tata'cığım, merhaba! Ben döndüm; ama seni merak ettim. Sayfanı güncellememişsin epeydir. İyi misin?

Sevgiyle, Nane Limon

Anonym hat gesagt…

Sevgili Tata'cığım,
Güzel bir hafta dileyip,yanaklarından öpüyorum canım..

Sevgiyle kalın.
Gül/d.tadı