Samstag, Juni 02, 2007

POLENTA


Ben genelde yemegin türüne göre yanina pilav, makarna, patates hazirlarim. Italyanlar polenta sunuyorlar.
Polenta, misir irmiginden hazirlanan bir bulamac aslinda. Misir unu ve irmigi cok alisik olmadigim tatlar oldugundan ilk yedigimde hic begenmedim.
Bir televizyon programinda cok hizli konusup bu arada yemek yapmayi beceren ünlü Ingiliz asci J. O. tavugun yanina polenta hazirladi. Gelen konuklari tavugu afiyetle yiyip, polentadan sadece biraz deneyince asci yorum yapmak zorunda kaldi ve "sanirim misirli tatlara alismak gerekir", dedi.
Ne kadar sevindigimi tahmin edemezsiniz, demek ki ben yemek ayiran simarik biri degilim, benim gibi baska insanlar da var!
Kisa bir tatil icin Avusturya'ya gittigimizde, otelde aksam yemeginde baligin yanina polenta geldi. Yarisini yedim ve eve dönünce degisik tarifler arayip polentaya bir sans daha vermeye karar verdim.
Senede üc-dört defa yapabilecegim, agiz tadima uyan bir tarif buldum ve ben de tavugun yaninda ikram ettim. Tuhaftir, aile efradindan, ne iyi ne kötü hicbir yorum gelmedi, güzelce yendi. Bu iyi bir alamet midir?
Malzemeler:
1 lt. sebze suyu
250 gr. misir irmigi
40 gr. tereyag
2 yumurta (sarisi, beyazi ayrilmis)
500 gr. mantar
2 dis sarimsak
biraz ince kiyilmis maydanoz
2 yemek kasigi limon suyu
tuz, biber
3 yemek kasigi susam
Sebze suyu kaynayinca, misir irmigi yavasca karistirilir. 20 gr. tereyag eklenir ve kisik ateste, karistirarak 20 dakika pisirilir.
Yumurta sarilari sicak karisima eklenir, karistirilir. Yumurta aklari kar gibi oluncaya kadar cirpilir ve yavasca polentaya eklenir.
Mantarlar ince kesilir ve yagda hafif kizartilir. Ezilmis sarimsak, maydanoz ve limon suyu eklenip 5 dakika atesin üzerinde birakilr.
Mantarlar polentayla karistirilir ve tuz, biber eklenir. Hafif nemlendirilmis cam bir kaba 2 cm. kalinliginda yayilir ve üzerine susamlar serpilir.
Soguyunca, baklava seklinde kesilip sicak yagda hafifce kizartilir.
Afiyet olsun.

23 Kommentare:

Oya Kayacan hat gesagt…

Tata'cığım. bu polenta hatırlatması iyi oldu. Yüzlerce tarifiyle, İtalya'da özellikle pek sevilen bir contorno/yan yemektir. Pek öyle kaşık, dakika falan hesabı yapmaya da gerek yok bence. Bulamaç bir nevi. A la Oya, yaniiii...

tata hat gesagt…

Evet,aynen öyle. Cabucak hazirlaniyor.Ben mantarli seklini kendime uygun buldum, fakat denemelerim devam ediyor.
Sevgiler

munevver hat gesagt…

Tata'cığım, önce hoş geldin...
Polenta konusunda ben de ayni fikirdeyim; ama, şimdi görüyorum ki, senin verdiğin tarifte öyle güzel malzemeler var, gözüm tuttu bu reçeteyi. Matarlı, susamlı çok hoşuma gitti. Ben de denemeliyim hemen. Eline sağlık arkadaşım. İzmir anıların ne zaman?
Sevgiyle, Nane Limon

tata hat gesagt…

Sevgili Münevver, hosbulduk. Izmir anilari yok, cünkü hic güzel degil!
Mantarli sekli bizim hosumuza gitti, umarim size de uyar.
Sevgiler

munevver hat gesagt…

Tata, şimdi senin Arap ususlü kekine baktım. Gerçekten ayni. Neden Arap usulü acaba? Benim kitabım ise "Fransız Mutfak Sanatı" Yemek kültürleri de birbirine karışıyor bazen. Biz bisküvi üzerinde çok sevdik Tata. Kekte de ayni tadı bulacağımızı biliyorum artık. Yalnız bir şey soracağım. Bademli harcı koyunca kek çökmüyor mu? Bir de un az gelmiyor mu? Tereyağ da erimiş çünki.
Sevgiyle,

tata hat gesagt…

Münevver'cigim, simdi ben de baktim, anonim olarak birisi daha sormus un miktarini. Bendeki tarif böyle, daha fazla un da kaldirabilir, cünkü yogun tereyag tadi var. Kekin cökmesine gelince , evet biraz cöküyor, fakat iyice sogumasi beklenirse kesilmesi de kolay, yemesi de lezzetli. Ben hep verdigim ölcülerle yaptim, sen baska sekilde dener ve paylasirsan sevinirim.
Sevgiler

Papatya hat gesagt…

Tatacıgım,
içindeki mantar polentayı sade bir bulamaç olmaktan kurtarıyordur eminim. İyi fikir! Benim merak ettiğim üst fotoğraftaki pişmiş polentanın kızartılmış hali mi?
geldiğine sevindim de İzmirdeki anıların hiç de iyi olmamasına üzüldüm. Umarım sağlık problemleri değildir en azından....
Sevgiler,
Papatya

Papatya hat gesagt…
Der Kommentar wurde von einem Blog-Administrator entfernt.
tata hat gesagt…

Sevgili Papatya, üstekki resim polentanin kizartilmis hali. Suyunu iyice cektirince kesip kizartmasi daha kolay oluyor. Polenta da sari rengi ile sana uyum sagliyor!
Sevgiler

Tuba hat gesagt…

Tata, hosgeldin. Sen Izmir'de degil miydin? Neredeyse her hafta sonu oradasin bakiyorum. Keske ben de daha yakin otursaydin:((.
Polenta bana cok hos gorundu:)). Misir unu yemege aliskin bir milletin evlatlari olaraktan, ilk firsatta denenecektir. Ustelik de icinde sarmisak da var. Yemede yaninda yat yani. Hosgeldin, ozlemistik seni. Sevgilerle,

munevver hat gesagt…

Tamam Tata'cığım, sen bir problem yok diyorsan uyarım sana. Harfiyen denerim. İzmir'den güzel anılarla dönmediğini söylüyorsun. İnşallah babacığın iyidir..
Öpüyorum arkadaşım..
Nane Limon.

tata hat gesagt…

Sevgili Tuba, hosbulduk! Her haftasonu degilse bile bu sene her iki ayda bir Izmir'deydim. Babam yalniz oldugu icin mecburen bu gidis gelisler oluyor. Burada da dört erkek evde yalniz kalinca dönüsüm de muhtesem oluyor, hic sorma!
Sen polentayi begenirsin bence, benim gibi birsürü sey katmadan da hoslanirsin hatta!
Sevgiler

Damak Tadı hat gesagt…

Sevgili Tata,
Hoşgeldin.İki ayda bir olsada babacığını görmek ve onunla yakından ilgilenmek kimbilir nasılda memnun ediyordur o'nu..Allah sağlıgını versin de sen arada gidip gör babacığını..
Dönüşünü ise tahmin edebiliyorum birazcık olsada..))
Polenta'ya gelince tam bizlik sevgili Tata..Bende pasta tarifleri de vardır şimdi hatırlatmışken yapmak şart oldu..))
Sen polenta'yı çok farklı yapmışsın,kimbilir ne lezzetli olmuştur.Biz karadenizliler bu tür tatlara alışkın olduğumuz için severiz Polenta'yı..)Ellerine sağlık sevgili Tata..
Senden öğrenmek istediğim bir konu var..Münih ve civarlarında eskiden adım başı olan Tavuk grill'cilerden kaldımı hiç??
Sevgilerimle..

tata hat gesagt…

Sevgili Gül, gercekten de polenta bizim karadenizli vatandaslarimiza uyuyor! Biz de Trabzonlularla hisim olduk artik!
Tavukculara gelince, adim basi olmasa da bol bol rastlaniyor hala. Her tarafa da mis gibi kokular yayiyorlar. Belki bir gün beraber yeriz ne dersin?
Sevgiler

sevdamavisi hat gesagt…

Tatacığım,
çok ilginç bir tat sanırım. ben hayal edemedim tadını. ön yargılı olmayayım ama sanki damak tadıma uymuyor gibi geldi. tabi denemeden bilemem. ilginç tariflerle bizi buluşturduğun için teşekkürler. sevgi,ler

tata hat gesagt…

Sevda'cigim, aynen tahmin ettigin gibi ilginc bir tadi var. Yine de denemek gerek herseyi diye düsünüyorum.
Sevgiler

daimamutfak hat gesagt…

Tata hoşgeldin.Yorum bırakmışsın,döndü dedim.Hemen sayfana koştum.İzmir anılarını hatırlatmak istemem ama üzüldüm.İnşallah herşey yoluna girer diyorum.Bu bizim yaptığımız bulamaç tarifi,bende pek yiyemem ama tarifine değişik versiyonlar eklemişsinki tadı farklılaşmış.Eline sağlık canım.Afiyet olsun.Ben evde değişik bir lezzet hazırladığımda tepki gelmiyor yorum yoksa şunu anlarım(Eh işte,annemiz hazırlamış emek vermiş pekte fena olmamış yiyelim)..Sevgiler.neriman

tata hat gesagt…

Sevgili Neriman, hosbulduk! Bazi tatlari evirip cevirip satmaya bakiyorum evde. Hergün ne pisirecegim kaygisi da var biraz. Benimkiler yorum yapmazsa yemek orta almistir. Güzel olmus, yeni mi ögrendin derlerse iyi almistir. Cok ilginc olmus derlerse iste o yemek zayif not almistir. Saniyorum polenta orta aldi!

Hülya YILMAZ hat gesagt…

merhaba tata'cım,
bu ne değişik bir tarif böyle. eline sağlık.

tata hat gesagt…

Merhaba Hülya, degisik mutfaklar, degisik tatlar! Hepsi bana uymasa da denemek hosuma gidiyor.
Sevgiler

Anonym hat gesagt…

annecigim bence polentanin tadi cok güzel oluyor sen yaptiginda merak etme, öptüm jenny

tata hat gesagt…

Tamam, bir daha geldiginde yaparim sana da polenta!
Sevgiler

Anonym hat gesagt…

polenta sarmisakli fevkalade olur, biz de begendik canim merak etme
bi daha kisa yaparsin yazin fazla gelir

sisman