Dienstag, April 11, 2006


BEZELYE, MANTAR, TOFU ve WOK

Sevgili kizim cep telefonundan topladigi puanlarla bana bir wok almis. Cok sevindim, cok tesekkür ettim de ben woktan ne anlarim. Dogrudur, Cin lokantasinda yemek yemeyi sevdigim; Japon lokantasinda oturup önümden yemeklerin gectigini seyredip, begendiklerimi yedigim ammma is kendin yapmaya gelince degisir.
Arkadasim"sen üzülme, bende Das Grosse Wok Kochbuch kitabi var, oradan birsey secer yaparsin" dedi ve elime ansiklopedi kiliginda bir kitap tutusturdu.
Bu kitabi okumak icin cok zamana ihtiyac var, lakin woku denemek icin sabir yok. Bu nedenle evdeki malzemelerle yapabilecegim bu tarifi sectim baslangic olarak.
Malzemeler:
  1. 600 ml yerfistigi yagi
  2. 600 gr. tofu (kücük parcalar halinde kesilmis)
  3. 2 yemek kasigi sambal oelek
  4. 2 dis dövülmüs sarimsak
  5. 400 gr shitake mantar 300 gr bezelye

Yapilisi:

  • Woku isitin, iki yemek kasigi yagi koyun, küp halinde kestiginiz tofulari iki defada ücer dakika hafif kizartip bir tabaga alin.
  • Geri kalan yagi woka ekleyin. (Ben daha az yag kullandim ve evde susam yagi vardi, onunla yaptim) Sambal oelek, sarimsak, bezelye ve mantarlari bir yemek kasigi su ile beraber iki dakika karistira karistira kizartin.
  • Tofuyu tekrar woka sebzelere ekleyin ve herseyi iyice karistirip 1-2 dakika beraber pisirin. Jasmin pilavi ile beraber servis edin.

Sambal oelek chili biber, seker, tuz ve sirkeden olusan bir karisimdir. Burada kavanozlarda satiliyor. Evde olmadigindan ben aci biber salcasi kullandim.

Shitake ve diger asya mutfaginda kullanilan mantar cesitlerini kurutulmus olarak aliyoruz. Kullanmadan önce bir saat suda bekletiliyor.

Jasmin ve basmati pilavini hazirlamak icin de kendime bir pilav pisirici aldim. Böylece yagsiz ve tuzsuz pilavi hazirlayip bu tip yemeklerin yaninda servis edebiliyorum.

Bol Asyali günler....

Keine Kommentare: