Mittwoch, April 12, 2006



ILK(!)BAHAR YEMEGIM

Bahar geldi! Sabahlari kus civiltilari ile uyaniyorum .Bahcede kardelenler ince yesil boyunlarini cikarip beyaz kücücük kafalariyla kari delmeye calisiyorlar. Safran cicekleri rengarenk giyinmis günesin cikmasini bekliyorlar. Bahar geldi ammma ben göremiyorum. Sabah arabanin üstünden kar temizledim ey bahar!

Gene de bir bahar yemegi yakisir nisan ayina deyip kuskonmaz pisirdim. En cok sevdigim malzemeler makarna, kuskonmaz ve somon baligi ile bu harika yemek cikti ortaya. Yemegin tek kusuru benim yememis olmam. Biraz dolasmaya ciktim ve eve dönüste bos kapla karsilastim. Olsun bahar geldi ya, bugün gene yesil kuskonmazlardan aldim. Bu sefer ayni tarifle risotto yapacagim.

  1. Istege göre yarim veya bir kilo yesil kuskonmaz
  2. 500 gr makarna (penne)
  3. 6 adet somon baligi dilimi (biz alti kisiyiz)
  4. Yarim demet dereotu, tuz, karabiber

Yapilisi:

  • Bir tencerede makarna haslanir, süzülmeye birakilir.
  • Baska bir tencerede bir bardak su, tuz, bir yemek kasigi zeytinyag kaynatilir ve icine hazirlanmis ve kücük kesilmis kuskonmazlar eklenir, hafif yumusayincaya kadar pisirilir.
  • Tüm malzemeler karistirilir, bir firin kabina alinir. Üc yemek kasigi yag, kuskonmazlarin suyu, ince kiyilmis dereotu, tuz, biber eklenir, en üste kusbasi seklinde kestigimiz somon baliklari yerlestirilir.
  • Baliklar pistiginde yemek hazir demektir.

Keine Kommentare: