Sonntag, Mai 07, 2006




LIMON SOSLU KUSKONMAZ

Her sebze ve meyveyi zamaninda yemek gerekir diyorlar. Biz de itaat ediyoruz. Bahar aylarinin vazgecilmezi kuskonmaz. Önce Yunan kuskonmazlari gelir marketlere. Yesil olurlar, lezzetli olurlar ve de pahali olurlar. Yavas yavas Italyan kuskonmazlarin gelmesi ile fiyatlar düsmeye baslar. Sonra sirada dogu Alman kuskonmazlari var, onlar da pahalidir ama en lezzetli ve en pahali olanlar Bavyerada yetisenlerdir. Yetistirilmesi ve toplanmasi zor sebzedir. Ama üzerine güzel bir sosla masaya geldiginde tüm zahmetler unutulur. Insan sagligina faydalari da saymakla bitmez. Kisaca, baharin gelmesi ile insanin bedenini temizleyen sebzeler yaratmis Tanri. Bizim de evlerde bahar temizligine girdigimiz gibi. Fakat biz simdi temizligi bir kenara birakip mutfakta kalalim ve kuskonmamizi pisirelim.

  • bir kilo yesil ve beyaz kuskonmaz (ben sadece beyazlardan pisirdim)
  • tuz ve 2o gr. tereyag (ben siviyag kullandim)

Sosu icin:

  1. bir yemek kasigi nisasta
  2. 2 adet yumurta sarisi
  3. 375 ml. kuskonmazin suyu
  4. 60 gr. tereyag
  5. tuz, biber
  6. yarim limon

Kuskonmazlari yikayin ve sert kisimlarini kesin.

Soydugunuz kabuklarini ve kestiginiz sert kisimlarini 1/2 lt. su ile haslayin ve bu sudan 375 ml. sos icin ayirin, gerisini atin.

Kuskonmazlari bir tencereye yerlestirin, su, tuz ve yagi ekleyip 15 dk. pisirin ve süzün.

Sos icin , yumurta sarilari ve nisastayi karistirin, yavasa 375 ml.lik suyu ekleyin. Orta ateste cirparak karistirin, bir tasim kaynadiktan sonra atesten alin.

Iyice cirpmaya devam edin ve soguk tereyagini kücük parcalar halinde ekleyin. Sonunda agiz tadiniza göre baharatlari ekleyin ve haslanmis kücük patateslerle servis yapin.

Afiyet olsun. Kalan yumurta aklarina ne olsun? Arkasi yarin........

2 Kommentare:

Estelle Tracy hat gesagt…

Kuskonmaz = asparagus? Jonathan ve ben çok severiz, ama sadece yesilini. Beyazi bir defa tatim, pek semedim. Ben yesili sadece zeytin yag ile firinda pisiriyorum, ondan sonra biraz limon, hum, nefis! Eline saglik :)

tata hat gesagt…

Beyaz kuskonmaz eger taze ise ve az suda biraz yag, tuz ve sekerle haslarsan sahane olur. Ondan sonra üzerine eksili bir sos.