Samstag, Mai 13, 2006




MUTFAK PENCEREM ve SABAH KAHVESI

Mutfak penceremden hergün gördügüm sevgili agaclarim beyaz elbiselerini cikarip, yesillerini giydiler. Eger onlari böyle güzel sekilde görüntülemezsem haksizlik olur diye düsündüm . Mutfakta günümü gecirirken, yemekler hazirlarken veya bir cay, kahve molasi verirken onlar cesitli renkleriyle bana eslik ediyorlar. Ne yazik ki bu kahve molalari gittikce azaliyor artik. Arka apartmanda oturan komsumla bile telefonda randevu yaptik bir sabah kahvesi icin. Aysel Teyzenin pogacalari ve cilekli tartlar vardi sabah kahvesinde.

Aysel Teyze, cok sevdigim arkadasimin annesi. Eskiden hanimlar aralarinda toplanir günler yaparlardi, hala öyle midir bilmiyorum ama sira Aysel Teyzeye gelince herseyini hazirlar nedense bu pogaca icin arkadasimin okuldan gelmesini bekler ona yaptirirdi. Bazen disari cikmak, bazen ders calismak isterdik ve bu pogaca bizi oyalardi. Aysel Teyze, en tatli gülümsemesi ile 'aman kizlar ne olacak , hemencicik oluverir, taze taze siz de yersiniz' der gönlümüzü alirdi. Gercekten de cok cabuk olur ve taze yemesi de harika.

Fakat ben pogacalari niye anlattim ki, herhalde nostalji rüzgarina kapildim. Asil anlatmak istedigim cilekli kücük tartlar. Bunlari büyük oglum ilkokul birinci sinifta iken ögrenmis ve büyük gururla tarifini getirmisti. Kücük tartlar hazir aliniyor. Üzerine quark ve süt karisimi konulup cileklerle süsleniyor. Kisacasi acil zamanlarin tarifleri bunlar.

Malzemeler:

Bir paket kücük tartlar (ben dogal ürünler satan marketten aldim, tam bugday unu ve esmer sekerle yapilmislar)

250 gr cilek

bir kahve kasigi seker

3 yemek kasigi quark

Yapilisi:

Cilekleri iyice yikayin, temizleyin, süzün. Ikiye bölün, üzerine biraz seker dökün ve cekmesini bekleyin.

Quarki kahve kasigi seker ve biraz sütle karistirin tartlarin üzerine paylastirin. Cileklerle süsleyin ve servis edin.

Afiyet olsun.

Keine Kommentare: