Dienstag, Juni 20, 2006

ARAP YEMEKLERI



Gecen hafta Sibelin Kahvesinde humusu görünce ben de yapayim dedim. Cocuklar o zaman falafel de yap dediler. Biraz da bulgur salatasi (onun da ismi Tabuleymis) yanina oldu arap isi bir sofra.

Falafeli cooook yillar önce Israil'de sokakta pide icerisinde yemis cok begenmistim. Cocuklar kücükken onlara da böyle pide icinde yapardim, ta ki bir gün Fransa'da Lübnanli bir tanidigin evinde falafel yiyinceye kadar. Evin hanimi yukaridaki resimde görüldügü gibi yapmisti falafeli, ben "bunlar kücük yuvarlak sekilde yapilmaz mi" deyince, o da "onu sokak saticilari yapar, biz evde böyle yapariz" dedi. Evde ben de simdi böyle köfte seklinde yapiyorum, cünkü böylesi kücük yuvarlaklarla ugrasmaktan daha kolay. Cocuklar "anne disarida bunlar kücük oluyor" deyince de ben de onlara "ben sokak saticisi degilim, evde böyle yapilir" diyorum.

Bulgur salatasi (tabule) herkesin bildigi malzemelerden yapildigindan üstünde durmuyorum. Fakat yazin cok sevdigim bir salatadir demeden gecemeyecegim. Icindeki taze domates, taze salatalik, taze sogan, bol limon hep serinletici etkenler bu salatada.

Humus orijinal tariflerde hep tahinle hazirlanir, fakat ben bu kez falafelin yaninda yeni ögrendigim tahinli bir tarif denemek istedigimden, humusu biraz ilik su ila yumusattim, cok güzel oldu.

Tahinli tarife gelince, pek ölcüleri cikaramadim, cünkü istege göre kivami hazirlaniyor. Yarim su bardagi tahinle hazirladim, icerisine iki adet havanda dövülmüs sarimsak koydum. Biraz tuz ekledim ve biraz su ile toplamaya calistim. Hepsi top gibi oldu, yavasca limonu eklemeye basladim, iste bu asamada is zevke göre ayarlaniyor. Benim cocuklar cok sulu istemediler, bicakla alip falafelin üzerine sürmek istediler. En son cok ince kiyilmis 5-6 dal maydanoz ekleniyor. Ilk yedigimde pek birseye benzetemedim, fakat falafele cok yakisti.

16 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Sevgili Tata,

Falafelleri bende top top yaparim, simdi senin bu resimleri gorunce ev halki benden falefel ve kisir isteyecekler:)Humusu ise hic denemedim, hazir aliyorum hep.

Afiyetle
ML

tata hat gesagt…

Sevgili Emel,
Humus yapmak cok kolay, baharatini da istedigin gibi ayarlayabiliyorsun.
Tahinli de güzel, daha hafif istersen benim gibi sadece su koyarsin.
öpüyorum.

Papatya hat gesagt…

Harikasın Tatacığım!
falafellere bayılırız biz!! Kudüste yediğimiz falafeller geldi aklıma, zevkten bayılmıştık. Senin yaptığın tahinli sosa da Tahina diyorlardı orada, tahin-limon-sarmısak. Falafelciler pideyi açıp içine bolca tahina sürüyorlar, sonra da soruyorlar ne istersin diye. Hatırlarsın neler var; soğan, yeşillik, her çeşit turşu, pancar, acı biberler vs.
Biz "hepsinden" demeyi öğrenmiştik :) En dolu falafellerdi bizimkiler.. ah, aklıma getirdin şimdi :)

tata hat gesagt…

Sevgili Papatya,
falafali sokakta yemek ayri zevk, fakat ben yaslandikca evde yapilan seyleri aramaya basladim. Ben de bir eksik var diyordum, dogru pancar yapmayi unuttum, artik sefere.

munevver hat gesagt…

Tata,ellerine sağlık.Her ikisini de pek severim.Ama humusu daha çok.Sibelde görünce benim de canım istedi.Sen de yaptın.Sıra bende.Ne güzel oldu bu blog işi.Ne yapsam diye pek düşünmüyoruz.Yemeklerden yemek beğen.Değil mi?

tata hat gesagt…

Dogru söylüyorsun Münevver, benim de elimde epey denemek istedigim tarifler birikti, bazen onlari yapiyorum, bazen bloglara bakiyorum. Hele bu aralar tam bir balik festivali var,simdi de aklima balik köftesi düstü.

Anonym hat gesagt…

Tatacim,
bende cok severim falafeli.Tarifi geliyor demi??
hoscakal...

tata hat gesagt…

Aslicigim, aslinda falafel tarifi ortalikta cok var diye yazmayi düsünmemistim.

Hülya YILMAZ hat gesagt…

merhaba tata,
seninle yeni tanışıyoruz. sayfanı da çok beğendim. sık sık görüşelim.
felafeli ben de daha önce yapmıştım. bizde ço seviliyor. aşağıdaki linkten görebilirsin. ben onların aparatı ile yani yuvarlak yaptım.
http://hulyayilmaz.blogspot.com/2005/11/felafel.html
humusu da çok seviyorum. ama tembellikten pek sık yapmam (nohutların kabuklarını ayıklamak zor geliyor nedense!)
sevgilerimle,

tata hat gesagt…

Sevgili hülya, hosgeldin,
Humus yaparken ben nohutlarin kabuklarini hayatta soymadim. Falfelin aparati da mi var?

Dilek... hat gesagt…

Tata arap i$i sofran harika gorunuyor. Tabule hakkinda son tecrubemi paylasayim istedim: ortalikta hep Lubnan usulu tabule diye okurdum ama bizim bildigimiz kIsIr diye dusunerek onem vermeden gecerdim. Gecenlerde bir yemek programinda izledim, arap usulu tabulenin ozelligi cok miktarda taze nane ve maydanoz olusuymus. Nerdeyse 2 demet (!) taze nane, ve 1 demet maydanoz. Cok ince kiyilacak tabii. Gerisi bildigimiz, taze sogan, domates, zeytinyagi ve bol limon suyu. Bunu ogrendikten sonra hemen denemim, ozellikle birkac saat buzdolabindaki beklettiysen inanilmaz leziz oluyor. Serinletici demissin iletinde, bir de boyle dondurucusunu dene:)

tata hat gesagt…

Sevgili Dilek,
Taze nane gercekten de tabulenin icinde cok var ayrica falafelin yaninda da bir tabak taze nane servis etmisti Lübnanli arkadasim. Kisir ise benim bildigim salcali oluyor, bazen de oldukca acili (yapanina bagli), bu nedenle tabuleyi daha serinletici buluyorum. Haftaya yaptigimda buzdolabi fikrini deneyecegim.

Anonym hat gesagt…

Ellerine sağlık tata ;))

tata hat gesagt…

Tesekkürler Pembeli, sen de cok marifetliymissin!

Anonym hat gesagt…

merhaba, safranin blogundan buraya gectim ve Münchende kaldiginizi okuyunca hemen yazayim dedim..birkere gelmek nasip oldu München´e simdiye kadar oda italya dönüsümüzde oraya inmistik gezmek icin..ben bielefel´de kaliyorum München malesef cok uzak bize o yüzden cokca gezmek icin gidebilmek mümkün olmuyor..tarifler ve blogunuz cok güzel, bende beklerim..sevgiler
Özlem

Anonym hat gesagt…

ich war zu schnell mit den Tasten und konnte meinen Blog nicht mehr tippen hier meine seite:
www.blogcu.com/oezlem
alles liebe Özlem