Donnerstag, Juni 15, 2006

SEFTALI ILE KIRAZIN DÜGÜNÜ


Benim esim sismandir. Yemek yemeyi cok sever. Onun karsisinda on dakika dayanabilir insan, sonra kendini onunla beraber yemek yerken bulur. Yani eger ürününüz icin reklamda oynarsa garanti satis oranlari yükselir.
Devamli pesinde kosariz, bunu yeme, onu elleme diye. "Ben sisman degilim ki, biraz topluyum, siz hayatinizda sisman adam görmemissiniz" der hep. Gecen gün olanlar oldu, ya kendini baska bir aynada gördü, ya da yabanci bir tartida tartildi, eve firtina gibi geldi. "Bu is böyle olmayacak, birseyler yapmak lazim" dedi ve alisverise gitti. Alabalik ve kuskonmaz almis, biraz da yaz meyveleri, hepsini önüme koyup "bana böyle yemekler yapacaksin, cok sismanliyorum" dedi.
Ben de ortaligi yatistirmak icin hemen alabaliklari izgara yaptim, kuskonmazlari pisirdim, üzerine zeytinyagli, limonlu sos yaptim, bir taraftan da onu yatistirmak icin, "canim sen o kadar sisman sayilmazsin, sisman adam görmesek inanacagiz" dedim.
Öglen yemegi yendi, beyefendi "bana hep böyle yemekler yapman lazim" dedi ve isine gitti. Arkada yatan anlama dikkat cekerim. Yani kendisi yedigi icin degil, ben böyle yemekler yapmadigim icin sismanliyor. Daha fazla sinirlenip te feminist olmaya karar vermeden mutfaga girip, yeni aldigi meyvelerden bir dügüne katilayim dedim. Hem de !sözde! zayiflamak isteyen esime de uygun olmasi da gerek. Ortaya bu tatli cikti. Bir nisasta kutusunun arkasinda görmüstüm tarifi, günü bitirmek icin ideal bir tat oldu.
Tarif dört kisilik.
4 adet tatli seftali veya 8 yarim konserve seftali
8 adet tatli kiraz
250 gr,Quark veya tuzsuz lor
2 adet yumurta (sarisi, beyazi ayrilmis)
2 corba kasigi pudra sekeri
1/2 limon kabugu rendesi
25 gr. nisasta

Taze seftalilerin kabuklarini soyun, ikiye bölün ve cekirdegini cikarin, konserve kullaniyorsaniz iyice sularini süzün.
Yaglanmis bir borcama yarim seftalileri dizin ve ortalarina cekirdekleri cikarilmis kirazlari yerlestirin.
Quark, yumurta sarisi, nisasta, pudra sekeri ve limon kabugu rendesini iyice karistirin.
Yumurta beyazlarini kar gibi cirpin ve herseyi hafifce karistirip seftalilerin üzerine kasikla yerlestirin.
Önceden isitilmis firinda üzeri altin sarisi oluncaya dek(20-25 dak.) evlendirin, pardon pisirin.
Afiyet olsun.

8 Kommentare:

munevver hat gesagt…

Tata,nefis bir şey bu.benim de buna benzer,armutla yaptığım bir tatlı var.Eline sağlık.Eşin yiyince ne yaptı?

tata hat gesagt…

Sevgili Münevver,
esimden bir aferin aldim, evde durumlar de normallesti, ama ben intikam olsun diye gene de yazdim yazimi.
Tarifte sicak servis edin yazili idi, fakat soguk ta cok güzel.

Anonym hat gesagt…

Tarifin super gorunuyor, ancak biz ailece rejimde oldugumuzdan denenemek icin biraz bekleyecek galiba:)

selamlar

ML

tata hat gesagt…

Ay, yeter herkesler rejimde, ben de cocuklarimla yerim. Yazin yaparim ben size.

Estelle Tracy hat gesagt…

Tata, beni çok, am çok güldürüyorsun!!! Tonton'a söyle "portion control" ögrensin :-) Eslerle ugrasmak kolay is degil, kuvvet lagzin iste. Hepimize kolay gelsin.

Tonton: sen sisman degilsin, hayatta sisman görmedin :-D

tata hat gesagt…

Estelle, aferin sen de Tontonu cesaretlendir.

Tijen hat gesagt…

tata ben de çok istahli bir erkek arkadasa sahiptim bir zamanlar. ne zaman diyet yapmaya ya da en azindan yememe dikkat etmeye kalksam çesitli saatlerdeki atistirmasina sinir olur mümkünü yok onunla ayni evdeyken az yemeyi beceremezdim. gerçi yine beceremiyorum ya, demek ki suç adamcagizda degilmis.
ellerine saglik. ben de bahçenin kayisilariyla bir sürü sey yaratip duruyorum bu ara..
tijen

tata hat gesagt…

Sevgili Tijen, bu duruma göre benim de sisman olmam normal, yani. Neyse ben en iyisi benim tontonla kalayaim gene, gelecek ay 28.evlilik yildönümümüz var!