Sonntag, Juni 18, 2006

MARILYN MÜZIKALI



Izmir'de en sevdigim sinemalardan birisi Elhamra sinemasi idi. Orada filimleri izlemenin keyfi baska idi. Bazen turneye cikan tiyatrolar da orada sahne alirdi. Hala sinema yerinde mi, calisiyor mu bilmem ama Staatstheater am Gärtnerplatz bana hep orayi hatirlatir.
Bu kez Marilyn müzikali icin oradaydik. Marilyn Monroe hayatta olsaydi 1 haziranda 80 yasinda olacakti. Bu düsünceden yola cikarak yasaminin cesitli bölümlerini anlatan bu müzikali hazirlamislar.
Hizli yasa, genc öl, cesedin yakisikli olsun derler ya, sanirim burada tam uygun bir cümle. Zaten kendisi de son röportajlarindan birinde "bazen genc ölmenin, yasliliktan kacinmak icin kolay bir yol oldugunu düsünüyorum" demis.
Hüzünlü bir yasam öyküsü, buna ragmen müzikler, oyuncular, sahne düzenlemesi hepsi harika idi. Hele bir de benim sevdigim bu cici tiyatroda olunca, keyifli bir geceye dönüstü.

6 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Sevgili Tata,

Bende o sinemanin ne oldugunu hep merak ederim, her sene onunden gecmeyi cok isterim, ama bir turlu kismet olmaz, belki bu yaz....,belli olur mu?

selamlar

ML

tata hat gesagt…

Tamam canim, yazin kaybolan cocuklugumuzu arayalim. Babam dedi ki, benim dogdugum evi de onarmislar, ona da bakariz artik. Yasasin nostalji!

Oya Kayacan hat gesagt…

Elhamra'yı bilmem ama Birinci Kordon'da Tayyare Sineması'nın yerine yapılan Tayyare Apartmanı'nın en üst katında biz de oturduk! Yanımızdaki dairede de Pıtı Pıtı Nedim ve karısı. Hani Bonjour'un sahibi, Erol Simavi'nin İzmir şubesi:-))

MM müzikalini izlemek çok isterdim. Fütursuz bir yaşam, pisi pisine bir ölüm. Yaşasaydı neler yapabilirdi diye beni hep merakta bıraktı doğrusu...

tata hat gesagt…

Neyse ki Tayyare apartmani duruyor. Bonjour da hala yasiyor, benim derdim eski binalari yok etmeleri. Önce yikiliyor, tarih yok oluyor, sonra da internette eski resimleri gösteren nostaljik yazilar dolasiyor. Ben henüz bu kafa yapisini anlamadim.

Oya Kayacan hat gesagt…

Ne şekersin Tata, kendi yaşına göre konuşuyorsun... Tayyare Apartmanı da bir zamanlar Tayyare Apartmanı değildi ki, Tayyare Sineması'ydı demek istemiştim! Onun da internette resmi vardır herhalde.

tata hat gesagt…

Tayyare sinemasi yerine Tayyare apartmani yapildigini anladim, Kemahlioglu yazlik sinemasi yerine de simdi Kemahlioglu apartmani duruyor, yani en azindan isim yasiyor demek istedim. Ya, söz sinemadan acilmisken acaba Kösk sinemasi ne oldu?