Sonntag, März 12, 2006

ARAP USULÜ BALLI KEK
Almanya'ya ilk geldigim yillarda bir Alman arkadas beni kahve icmeye davet etmis ve yaninda bu keki ikram etmisti. Ben de cok begendigim icin hemen tarifini de almistim. Yillarca bu keki hem yapar hem de adi neden Arap usulu balli kek diye düsünürdüm. Gecenlerde Backen ist Liebe adli kitapta benim tarifime uyan ama sekli ve adi degisik bir kek gordüm. Yalniz onun üstünde bal yoktu. Anladim ki benim kekimi Arap usulü yapan üzerindeki balmis. Fakat en son badem, bal, krema öyle güzel bir koku yayiyorki ortaya ben size kekin Arap usülünü yaziyorum.
Kek icin malzemeler:
75 gr tereyag
3 yumurta
125 gr seker
1 paket vanilya
3 yemek kasigi süt kremasi (sahne)
150 gr un
yarim paket kabartama tozu
Üzerinin malzemesi:
100 gr tereyag
80 gr seker
80 gr bal
2 yemek kasigi süt kremasi
150 gr file badem (Mandelblättchen)
yarim cay kasigi tarcin
Yapilisi:
Firininizi önceden 175 derecede isitin.
Kek icin tereyagini eritin.
Yumurtalar, seker. vanilyayi cok iyi cirpin.
Ilinan tereyagini ve süt kremasini ekleyin
Kabartma tozu ve unu da ekleyin, tüm malzemeleri karistirip yuvarlak bir kek kalibina dökün ve firinin en alt kisminda 18o derecede 10-12 dakika pisirin.
Üzeri icin ufak bir kapta tereyagini eritin. bal, seker, süt kaymagi, tarcin ve bademleri ekleyin, kisaca bir tasim kaynadiktan sonra, firindaki kekin üzerine yavasca dökün ve 12 dakika daha pisirin.
Hepinize afiyet olsun.
Resimleri nasil yerlestirecegimi henüz ögrenemedim. Allahtan ümit kesilmez, elbet bir gün onu da ögrenirim.

6 Kommentare:

sarah hat gesagt…

Sevgili Tata,

Burada ne derler 'Rome ne s'est pas faite en un jour' (Roma bir gunde yapilmadi) :) artik sabirsizlikla resimlerini bekliyorum ve diger tariflerini de...

blog alemine tekrar hos geldin

sarah:)

DAMLA hat gesagt…

Aramıza hoşgeldin :)
Sarah gibi ben de resimlerini bekliyorum...
Sevgiler...

tata hat gesagt…
Der Kommentar wurde von einem Blog-Administrator entfernt.
tata hat gesagt…
Der Kommentar wurde von einem Blog-Administrator entfernt.
tata hat gesagt…

Sevgili Sarah,
Bana hep cesaret veriyorsun, tesekkürler.

Sevgili Damla,
hosbulduk, umarim siz de benden hos tarifler bulursunuz. Hepinizi ilgi ve sevgiyle takip ediyorum. Resimler hazir, evde bana yardim edecek bir vatandas bulsam, hemen yayinlayacagim.

Anonym hat gesagt…

Merhaba ! Öncelikle tarifleriniz için çok teşekkür ederim. Ben de tatlı meraklısı biri olarak arap kekinizi denedim ama sanki bana verdiğniz un miktarı azıcık az gibi geldi .Ve ben yarım su bardağı kadar ekledim.Bir de 10-12 dakika pişirip kremayı öyle üzerine dökün demişsiniz.Ama çeşitli yerlerde söylendiğine göre 20 dakikadan önce keki fırından çıkarmamk gerekiyormuş.Eğern beni bu konuda aydınlatırsanız memnun olacağım.Kolaylıklar diler yeni tariflerinizi beklerim.