Donnerstag, März 23, 2006



PAZILI MEZE

Bizim burada pazilar Izmir'de alistiklarimiza hic benzemez. Yapraklarini ayirdiktan sonra kocaman beyaz kökleri kaliyor. Önce bu kökleri ne yapacagimi bilmezdim. Birgün pazilarin Italya'dan geldigini görünce, Italyanlar garanti kökleriyle de birseyler yapiyorlardir diye düsündüm. Italyan yemekleriyle ilgili birkac kitap karistirdiktan sonra 'Antipasti' adli kitapta pazinin kökleriyle yapilmis bu mezeyi buldum. Icinde sarimsak oldugundan esim cok begeniyor.Umarim siz de seversiniz.

bir kilo pazinin kökleri

bir limon suyu

iki dis sarimsak

bir demet feslegen

5 yemek kasigi zeytinyagi

2 yemek kasigi sirke

Yapilisi:

Kökler iyice yikandiktan sonra bir tencereye konur, bir limonun suyu eklenir, sebzelerin üzeri kapanincaya kadar su eklenir. Atesin üzerine konulur, bir tatli kasigi tuz eklenir ve üzeri kapatilarak orta ateste pisirilir. 2o dakika sonra atesten alinir ve iyice süzülmesi beklenir.

Sosu icin zeytinyagi, ezilmis sarimsak ve kücük kücük kesilmis feslegenler karistirilir.

Pazi kökleri bir salata tabagina alinir, üzerine feslegenli sos dökülür, tuz ve biber eklenir,karistirilir.

Üzeri kapali olarak buzdolabinda 3-4 saat bekletilir. Servis edilmeden bir saat önce buzdolabindan cikarilir ve oda sicakliginda servis edilir.

Afiyet olsun.

2 Kommentare:

sarah hat gesagt…

Sevgili Tata,

besamelli tarif bana gore daha uygun (tabii besamel var) ama artik dikkat etmek istiyorum (yazin mayo giymem lazim olabilir)ondan anneye bu tarifi yaptirmaya calisacagim :))))))))

sarah

tata hat gesagt…

Sevgili Sarah,
Yemek yerken yazi falan unut, yazin zaten yüzer, bol meyva yeriz.Saglik olsun.