Donnerstag, März 23, 2006



PAZILI BÖREK

Iki sene önce Izmir'de arkadasima bir iki gün misafir oldum. Beraber daha fazla vakit gecirebilmemiz icin cocuklara önceden yemeklerini hazirlamis, bazen de disarilarda birseyler atistimistik. Öyle bir an geldi ki mecbur mutfaga girdi. "Ben simdi acele birseyler hazirlarim" dedi ve bu böregi yapti. Gercekten de cabucak oldu, cünkü ici icin kullandigi ispanak zaten önceden hazirlanmis ve dondurulmustu. Üzerinin kizarma süresi hakkinda aramizda tam bir anlasma saglanmadiysa da ben bu böregi cok begendim.

Eve dönünce benim cocuklara da aynisini yaptim, fakat olaganüstü bir tepki almadim. Baska bir gün ayni böregi pazi ile yapinca hepsi "anne bu cok güzel olmus" dediler. O günden beri artik pazi ile yapiyorum ve üzerini de istedigim kadar kizartiyorum.

Hamuru icin:

1 su bardagi yogurt

1 su bardagi siviyag

bir tatli kasigi kabartma tozu

bir tatli kasigi tuz

aldigi kadar un

Icinin malzemesi:

bir kilo pazi yapragi

bir sogan

bir yemek kasigi siviyag

Üzeri icin:

3 yemek kasigi siviyag

3 yemek kasigi un

6oo ml süt

tuz, karabiber, muskat

Önce kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde edilir ve dikdörtgen bir borcama yerlestirilir.

Pazi yapraklari yikanir, süzülür ve ince ince kesilir. Bir tavada kücük kesilmis sogan hafifce yagda öldürülür, pazi yapraklari eklenir , suyunu salip tekrar cekinceye dek pisirilir. Hamurun üzerine yayilir.

Besamel sos icin önce yag isitilir, un eklenir, hepsi karisinca sütün hepsi eklenir ve tel cirpici ile karistira karistira kivama getirilir. Tuz,biber ve muskat eklenir ve pazinin üzerine yayilir.

Üzerine ben taze parmesan rendeleyip serpistirdim. Arkadasim kasar peyniri ile yapmisti. Hangisini begenirseniz...Afiyet olsun

2 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Sevgili Tata,

besamel sosu her zaman tereyagla yaparim, sivi yagla hic denememistim, bir daha sefere mutlaka denerim, tarifin icin de tesekkurler

ML

tata hat gesagt…

Sevgili ML,
Ben de ilk kez arkadasimda bu tarifte besamel sosu siviyagla tattim. O zamandan beri siviyagla yapiyorum.