Freitag, März 31, 2006



PEKMEZLI MUFFIN ve KREM TARTAR

Gecen hafta sekersiz günlerime basladim. Hafta sonu kendimi ödüllendirmek adina Sibelin Kahvesinde gördügüm pekmezli muffinleri denemeye karar verdim. Tabii evdeki malzemelerden yola cikinca bazi degisikliklere ugradi tarif, ama sonuc mükemmeldi.

Önce, tam bugday unu olmadigindan normal beyaz unla yaptim. Evde sadece dut pekmezi vardi, o da olur dedim kendi kendime, bu sefer de pekmez tam cay bardagini doldurmadi, gerisini ahorn sirup ile tamamladim. Fakat kimse (ben dahil) gercek tarifi ile tadi nasildi bilmedigimizden bayila bayila yedik. Tesekkürler Sibel'e tarifi icin.

Bu arada aklim krem tartara takildi. Belki almancasini biliyorumdur diye sözlüge baktim, birsey bulamadim. Kremini cikardim sadece tartara baktim. Ondan da bir sonuc cikmadi. Sibelin Kahvesinde bunun beyaz bir toz oldugu yaziyordu. Bize kabartma tozu dokundugundan ben yillardir dogal ürünler satan bir magazadan Weinstein Backpulver aliyorum. O da beyaz bir toz, bir de Almanca-Türkce sözlüge bakayim dedim. Gercekten de karsiliginda kirim tartar yaziyordu. Böylece yeni bir kelime daha ögrendim.

Bir tarif, bir kelime bir hafta sonu icin yeter.

2 Kommentare:

Sibel hat gesagt…

Merhaba, ben sizin blogunuzu Estelle'in blogundan görüp bugün keşfettim. Muffinlerimi görünce de hem bir merhaba hem de elinize sağlık diyeyim dedim. Krem tartarla ilgili detayları kekte denemeden yazmak istemedim, çünkü asıl kabartma özelliği kekte belli olacak diye düşünüyorum. Muffinler çok güzel görünüyor bu arada:) Sevgilerimle..

tata hat gesagt…

Sevgili Sibel,
Ben zaten herseyi krem tartarla yapiyormusum yillardir. Hersey de cok güzel kabariyor. Burada normal kabartmatozu paketleri gibi satiliyor, hatta ben hep yarisini kullanirim.
Sevgiler