Dienstag, März 21, 2006



ELMALI PEYNIR PASTASI

Yenisini aldigimdan eskisinin hükmü yoktur diye ilanlar var ya, benim elmalara da böyle oldu.Yenilerini alinca gecen hafta aldiklarimi kimse yemez oldu. Ben de evdeki malzemelerle bir pasta yapayim dedim.

Tabani icin malzemeler:

250 gr un

65 gr seker

1 adet yumurta

1 tatli kasigi kabartma tozu

125 gr. margarin (ben 12o gr. tereyag kullandim, 25 gr. üstü icin kullandim)

Bir fiske tuz

Ele hafif yapisan bir hamur oluyor, fakat elinizi biraz unlayip yuvarlak kek kalibina basarak yerlestirin hamuru.

Üzerine soymus ve ince dilimler seklinde kestiginiz elmalari yan yana yerlestirin.Ben iki adet elma kullandim.

Üzerinin malzemesi:

500 gr. quark (bir cesit lor peyniri sanirim, fakat yerine labne peyniri kullanilabilir)

150 gr.seker

2 yemek kasigi nisasta

1 paket vanilya

1/4 süt kremasi (ben kullanmadim)

75 gr margarin (ben yukarida da belirttigim gibi 25 gr. tereyag kullandim)

2 yemek kasigi süt

1 adet yumurta

1 limonun suyu (kücük bir limon kullandim)

Tüm malzemeleri iyice karistirip elmalarin üzerine dökün ve 200 derecede bir saate yakin pisirin.

Afiyet olsun

2 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Sana hayırlı olsun demek istiyorum,şuan türkiyedeyim almanyanın en çok pastalarını özlüyorum seninde oradan olduğunu öğrenince çok sevindim engüzel tariflerini dört gözle bekliyorum,başarılar dilerim.

tata hat gesagt…

Tesekkürler Meryem,
Maalesef burada pastalar güzel, biz de dayanamiyoruz. Saglik olsun da yiyebilelim. Yeni tarifler sirada merak etme.
Sevgiler